Veelgestelde vragen

Hier kan u een overzicht vinden van veelgestelde vragen.

Of bel See Tickets via 078 486 345 (Maandag t.e.m. vrijdag 9u - 17u / Zaterdag 10u - 17u)

Kan ik mijn tickets in de Zuiderkroon kopen?

Je kan geen tickets kopen aan de kassa van het theater. Je kan wel aan de kassa terecht vanaf 1 uur voor aanvang van een voorstelling. Kaarten zijn dan nog aan de kassa verkrijgbaar als de voorstelling niet uitverkocht is.

Kan ik via e-mail tickets bestellen?

Nee, je kan geen tickets bestellen via info@ of een ander e-mailadres. Je kan wel online tickets bestellen via de website. Je kan ook telefonisch bestellen via 078 486 345.

Zijn tickets goedkoper aan de kassa, vlak voor aanvang van de voorstelling?

De tickets die vlak voor de voorstelling aan de kassa worden verkocht zijn niet goedkoper dan de tickets die vooraf worden aangeboden. Vooraf online bestellen is de beste manier voor een goede plek en up-to-date-prijzen.

Wanneer start de ticketverkoop van een voorstelling?

Zodra de ticketverkoop van een bepaalde voorstelling van start gaat, wordt dit kenbaar gemaakt via deze website, onze sociale media en andere mediakanalen.

Is het mogelijk om een gedetailleerd zaalplan te bekomen?

Je kan hier binnenkort een zaalplan op onze website terugvinden. Het aantal stoelen en de indeling in categorieën kan wijzigen naargelang van de productie.

Is er in de nabijheid van het theater parkeergelegenheid?

Hou onze website in de gaten omtrent de laatste nieuwigheden van het parkeerbeleid op het Antwerpse Zuid.

Wanneer gaan de deuren van het theater open?

Doorgaans openen wij de deuren 1 uur voor aanvang van de voorstelling. De deuren van de theaterzaal zelf gaan ongeveer 20 minuten voor aanvang open. Ondertussen kan je terecht in de foyer voor een drankje.

Als ik te laat aankom en de voorstelling is al begonnen, mag ik dan de zaal nog in?

Ja, dat kan. Maar we bieden U andere plaatsen aan achteraan in de zaal. Zo storen we de voorstelling niet. Tijdens de pauze kan u dan naar de gereserveerde plaatsen.

Mag ik foto’s nemen tijdens de voorstelling?

Fototoestellen en andere audio- en/of visuele opnametoestellen zijn verboden tijdens de voorstelling. Op het einde van een voorstelling (het groeten van het publiek) mogen wel foto's gemaakt worden om te delen op social media.

Kan ik de zaal verlaten tijdens de voorstelling?

Ja, je kan de zaal verlaten tijdens de voorstelling. Hou wel je toegangskaart bij de hand zodat u deze kan tonen op vraag van onze medewerkers. Om veiligheidsredenen kan je er achteraf niet meer in. Het is ook niet aangenaam voor de andere bezoekers om gestoord te worden.

Is de zaal toegankelijk voor andersvaliden en/of rolstoelgebruikers?

Ja, de zaal is toegankelijk voor andersvaliden en/of rolstoelgebruikers. Er zijn plaatsen voorbehouden alsook voor hun eventuele begeleiders. Deze plaatsen zijn niet online te koop. Gelieve deze plaatsen telefonisch aan te vragen op 078 486 345 . Vermeld bij telefonisch reserveren dat je je in een rolstoel verplaatst, zodat men de juiste boeking kan maken. Bij de voorstellingen staan onze medewerkers aanwezig voor assistentie en begeleiding van personen met een handicap.

Beschikt Zuiderkroon over een ringleiding voor slechthorenden?

Neen, Zuiderkroon beschikt niet over een ringleiding.

Is er een vestiaire voorzien?

Ja, Zuiderkroon Antwerpen beschikt over een vestiaire.

Mijn kind vergezelt mij, moet hij /zij betalen, geniet hij/zij van korting?

Iedereen die de zaal wil betreden moet in het bezit zijn van een geldig ticket, ongeacht de leeftijd. Kinderen mogen niet op de schoot. Voor sommige voorstellingen zijn er speciale kinderkortingen.

Kan ik mijn tickets met cultuurcheques betalen?

Zuiderkroon Antwerpen aanvaardt geen cultuurcheques.

Kan ik na de voorstelling nog met het openbaar vervoer naar huis?

Afhankelijk van je eindbestemming raden wij aan de uurregeling te raadplegen van de vervoersmaatschappijen De Lijn en NMBS.

Mag ik roken in Zuiderkroon Antwerpen?

De Zuiderkroon is volledig rookvrij. Er geldt een absoluut rookverbod. Wie wil roken, kan dit buiten aan de ingang. Houd hiervoor je ticket bij, zodat onze medewerkers dit kunnen uit- en weer inscannen.

Tot wie kan ik mij wenden als ik iets ben verloren tijdens een voorstelling?

Je kan je de avond zelf wenden tot een host/hostess. Achteraf – liefst zo vlug mogelijk – kan je contact opnemen met de administratie op het nummer +32 (0)3 229 18 00 of via mail naar info@zuiderkroon.be.

Beschikken jullie over een babysitdienst?

Nee.

Is er een medische dienst ?

Nee, maar de eerste zorgen kunnen altijd verleend worden

Waar kan ik terecht met vragen of opmerkingen over Zuiderkroon Antwerpen in het algemeen?

Mail naar info@zuiderkroon.be .